Monday, December 14, 2015

Librarian

Hi all=)

Today I´ve been a busy bee starting off with a long power walk to the police station to pick up my new passport so I can travel to Tel Aviv=) Then studying for some hours to get everything done before christmas break and then I picked up the boys and took them to the library. Played around in their toys room and then we ate some cinnamon buns and walked home in the dark and watched the lovely xmas lights. 

Idag har jag haft en full dag som började med en lång power walk upp till polisen för att hämta ut mitt nya pass så jag kan flyga till Tel Aviv. Sedan fick jag plugga några timmar för att bli klar innan julledigheten. Hämtade sedan barnen och gick till bibblan. Lekte i deras lekrum, fikade kanelbullar och gick sedan  hem och tittade på alla fina julljusen.


Studying...


The library


Mio in his pram


Lovely star lights in the park


And these are so cool, the lights are moving so it looks like drops of water falling


2 comments:

Unknown said...

where you live looks so beautiful! Good luck with your studying :) xx

Karin said...

I went to the library today and lent a whole bunch of books for the Christmas-holidays.

- Vet du, jag läser en massa, och speciellt tycker jag om de svenska, norska och danska och isländska deckarna. De har alla en speciell stämning. Heja skandinavien :)

I mitt så kallade tidigare liv, då jag talade finska både på mitt jobb och med min man, och de flesta kompisar, ville jag läsa bara på svenska.
Jag saknade mitt modersmål, som jag egentligen bara talade med barnen, och min släkt.
Nu, i mitt nya liv, talar jag svenska på jobbet och med många nya vänner jag fått. Det känns så bra. Och böckerna vill jag fortfarande läsa på svenska :)